Bedensel Engelliler

Tel: 0212 320 08 09
 
Anasayfa Hakkımızda Hizmetlerimiz Bilgi bankası Galeri İletişim

ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ

 
 
Öğrenme Güçlüğü
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite
Hiperaktivite
Down Sendromu
Otizm
Davranış Bozuklukları
Okula Uyum Sorunları
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Aile Eğitimi
Bedensel Engelliler
Mental Retardasyon
Zihinsel Engelliler
Özürlü Hakları
Dikkat Eksikliği
Özel Eğitim Kanunu
Destek Eğitim Programları
Duyurular
İnsan Kaynakları
Bedensel EngellilerBedensel Engelliler
Bütün düzeltmelere rağmen iskelet, sinir sistemi, kas ve eklemlerindeki özürlerinden dolayı normal eğitim-öğretim çalışmalarından yeterince yararlanamayan çocuklardır.

Multiple sklerosis
: Çocuklarda bedensel özüre yol açan hastalıklardan biri multiple sklerosistir. Ataklar halinde seyreden bu hastalıkta çocuk hareket ile desteklenmezse gelişimi sürekli gerileme gösterebilir. Doğuştan kalça çıkıklığı : Doğuştan kol veya bacaklarda bir eksiklik, herhangi bir kaza sonucu kol veya bacağının bir kısmının veya tamamının kaybedilmesi, romatizmal hastalıklar v.b. bedensel yetersizlikler, kas iskelet sisteminin doğuştan veya sonradan etkilenmesi, hastalanması sonucunda da açığa çıkarabilir. Doğru tanının zamanında konması, gerekenlerin geç kalınmadan yapılması çocuğun durumunun izin verdiği en üst düzeye ulaşması için ön şarttır. Kalça çıkıklığı olan bir çocuğun problemi ilk aylarında basit cihazlarla tamamen düzeltilebilecekken geç kalındığında ömür boyu sürecek yürüme bozukluklarına neden olmaktadır.

Çocuk felci tanısı konan çocukların hayati tehlikeyi atlatması için gereken çalışmalar yapıldıktan sonra, daha önce hiçbir sorunu olmayan çocuğun bacağında, kolunda zayıflama, kuvvetsizlik olabilir. Çocuk büyürken zayıf olan kol ve bacakları kullanılmamaya bağlı olarak incelebilir. Zamanla bu bölgeler diğer kol ve bacağa göre kısa kalabilir. Bunları önlemek amacıyla ve bu bölgelerin kuvvetini yeniden kazanması için fizyoterapistler tarafından verilecek egzersiz programını düzenli bir şekilde yapmanız gerektiğini unutmayın.

Çocuğunuzun bedensel yetersizliği onun tüm gelişimini olumsuz etkiler.

Çocuk eğer emekleyemiyor, yürüyemiyor veya oturamıyorsa çevresiyle ilgisi buna bağlı olarak sınırlı olacaktır. Çocuğun bedensel yetersizliğine rağmen çevresiyle aynı şekilde ilişki kurmasını sağlamak sizin görevinizdir. Bu nedenle olduğunca çevreyi çocuğun ayağına getirmek, bir deyişle emeklemese de, oyuncağı tutamasa da ona oyuncağı göstermek, sesini dinletmek, gözüyle takip etmesini sağlamak çocuğunuzun gelişimine destek olacak etkinliklerdir.

Bebeğinizin yetersizliklerini ve özelliklerini çok iyi tanımanızı öneririz

Böylece yapamayacağı hareketler için onu zorlamamış olursunuz. Zorlanacağı durumlar mutlaka olacaktır.

Bedensel engelli çocuğunuzu yardımla yapabildiği becerilerinde destekleyip yardımcı olunki bir süre sonra yardımsız olarak yapmayı başarabilsin. Yapabildiklerini de görmezliğe gelmeyin, küçümsemeyin. Bazı şeyleri yapabildiğini görmek ona güven ve cesaret verecektir.

7. Bedensel özürlü çocuğunuz için doktorunuz ve fizyoterapistimiz çocuğunuzun hareketleri açısından ve kasıntılarını azaltmak için cihaz uygun görmüş olabilir. Bunları nasıl kullanmanız gerektiğini iyi öğrenmeniz gerekmektedir. Çocuğunuz bu cihazları kullanmayı başlangıçta reddedebilir, ağlayabilir. Kısa süreli olarak kullanmaya başlamanız onun alışması açısından daha iyi olacaktır. Tepki gösterdiyse onu fazla ağlatmadan oyun havası içinde oyuncakları ile oyalayarak belki şarkı söyleyerek onu razı etmeye çalışmanızı öneririz.

8. Bazı bedensel yetersizlikler ve beraberinde uyaran eksikliği olması, yetersiz çevre çocukla ilişki kurmak için tedavinin bitmesinin beklenmesi çocukta zihinsel yetersizliğin ortaya çıkmasına neden olabilir. Bu konuda daha önce değindiğimiz gibi çocuğunuza erken yaşlarda uyarıcı yönünden zengin çevre sağlanması gereklidir. Cerebral Palsy, Multiple Skleroz, Spina Bifida gibi durumlarda çevresel yoksunluktan bağımsız olarak zihinsel yetersizlik ikinci bir problem olarak ortaya çıkabilir. Bu durumda erken eğitim programları uygulanan kurumlara, merkezlere başvurmanız, özel eğitim çalışmalarına katılmanız siz ve çocuğunuz için çok yararlı olacaktır

9. Çocuğunuzun bedensel özrünün yanında zihinsel özürü yoksa normal
okullarda eğitim görmelerinin mümkün olduğunca desteklenmesi gerektiğini de aklımızdan çıkarmayalım Bedensel özürlü çocuklar motor-hareket becerilerindeki yetersizlik dışında yaşıtlarıyla ortak özellikleri olduğu için gerekli düzenlemelerle normal okullarda n en çok yararlanacak çocuklardır.

10. Çocuğunuzu göndereceğiniz okulu seçerken bazı notalara dikkat etmeniz gerekmektedir. Okulun bulunduğu yerin ulaşılması zor bir yerde ( örn. yokuşta ) olmamasına, yolların düzgün olmasına dikkat etmeniz gerekir. Bulunduğunuz çevrede çocuğunuz için uygun şartlara sahip bir okul bulamadıysanız, okul ulaşımını sağlayamadığınız yerde ise bedensel özürlülerle ilgili yatılı bir okul için girişimde bulunmanız gerekir.

11. Çocuğunuz bedensel özrü yanında zihinsel özrü de varsa hedefimiz onun çevresine kendi sınırları içinde en az bağımlı yaşamasını sağlamak olmalıdır. Bu nedenle giyinme, soyunma. yemek yeme, tuvaletini yapma yardımla da olsa basit ev işlerini yapma gibi günlük yaşam becerilerini kazanmasına yardımcı olmak gerekir. Çocuğunuz belki ev dışında bir işte çalışamayacak ancak bu becerileri öğrenmesi onun çevresine en az bağımlı yaşamasını sağlayacaktır.

1 2. Yetişkin olmasının en önemli özelliği, bir işe sahip olmaktır Çocuğunuzda diğer yetişkinler gibi kendine uygun bir işte çalışmaktan zevk alacaktır. Çocuğunuzun aldığı eğitime bağlı olarak kazanmış olduğu çeşitli beceriler vardır. Bu beceriler, göz önünde bulundurularak ev içinde veya ev dışında yapabileceği bir iş çocuğunuz için çok önemlidir Çocuğunuzun özrü fazla ise ( hem kolları hem de bacakları özürden etkilenmişse) ona daha fazla yardım etmeniz gerekecektir. Eğer özrü hafif derecede ise, yardım ile bir çok ışın gerektirdiği işlevleri yerin getirebilir.
Bedensel engelli bireyler özür grubunun tanımı ve özellikleri
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı düzeyi amaçları
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı yapısı
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı öğrenme ve öğretme süreci
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı ölçme ve değerlendirme
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı aile eğitiminin planlanması
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı sırtüstü modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı yüzüstü modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı destekli oturma modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı desteksiz oturma modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı emekleme modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı dizüstü modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı ayakta durma modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı destekli yürüme modülü

Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı desteksiz yürüme modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı merdiven inip çıkma modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı fonksiyonel beceriler modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı çizim becerileri modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı tutma bırakma modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim el becerileri ve el göz koordinasyonu modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim proprioseptif sistem ( vücut farkındalığı ) modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı dokunma (taktil sistem) modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı görsel algılama modülü
Bedensel engelli bireyler destek eğitim programı - denge modülü


Özel Eğitim Merkezimizde alanında uzman pedagog, fizyoterapist ve özel eğitim öğretmenleriyle bedensel engelli çocuk ve gençlerimize yönelik eğitim ve öğretim çalışmaları yapılmaktadır.
Bu sitedeki tüm bilgiler sizleri aydınlatmak amaçlı olup tedavi niteliğinde değildir. Özel Tanı Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi yazılan yazılardan yola çıkarak uygulanan tedavilerdeki doğacak aksaklıklardan sorumlu tutulamaz. Bu sitenin tüm içeriği Tanı Özel Eğitim Merkezi tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kopyalanamaz, çoğaltıp dağıtılamaz ve yayınlanamaz. Tüm hakları saklıdır
Tanı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Talatpaşa Mahallesi Emirgazi Caddesi Zümrüt Sokak No:2/2
Okmeydanı Kağıthane / İstanbul  Tel: 0212 320 08 09 - e-mail:taniozelegitim@gmail.com
reklam ajansı